בשורה למשק: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

    צבי טסלר No Comments on בשורה למשק: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

    משרד הבריאות מוציא נוהל חדש לקיצור תקופת הבידוד ל-12 יום. וזה רק לאחר שהמבודד נבדק פעמיים ויצא שלילי. ח"כ צבאי האוזר בירך על הנוהל החדש וקרא להיערך לקיצור תקופת הבידוד גם ל-10 ימים

    אילוסטרציה צילום: פלאש90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיוני מטה ארוכים במשרד הבריאות יוצא היום (חמישי) נוהל קיצור בידוד שייכנס לתוקף מהלילה בחצות בהוראת שר הבריאות. על פי הנוהל החדש תקופת הבידוד תקוצר מ-14 יום ל-12 יום.

    יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר, שהיה ממובילי היוזמה, בירך על החלטת משרד הבריאות וקרא למשרד הבריאות לניערך לקצר את ימי הבידוד גם ל-10 ימים, "צעד זה אפשרי, יחסוך מאות מיליוני שקלים למשק ויצמצם את הפגיעה באזרחים".

    האוזר הוסיף כי "מנתונים שהגיעו לועדה, מה-1 ביולי, נכנסו 1,705,104 אנשים לבידוד. על פי נתוני משרד האוצר שהוצגו לועדה, נכון לחודש אוקטובר, עלות ימי הבידוד נמדדת בקרוב למיליארד ש"ח פגיעה בתוצר. וקיצור יומיים יחסוך 280 מלש"ח, וב-4 ימים – 560 מלש"ח".

    על פי הנוהל החדש: אדם המצוי בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת או חזרה מחו"ל, יוכל לסיים את תקופת הבידוד בתוך 12 יום, בתנאים הבאים:

    ירשם כמבודד במאגר משרד הבריאות, בטופס המקוון או באמצעות מוקד קול הבריאות.

    יבצע בדיקת PCR ראשונה לקורונה מוקדם ככל האפשר לאחר כניסתו לבידוד.

    יבצע בדיקת PCR שניה לקורונה מהיום ה-10 לאחר המגע האחרון עם החולה או הכניסה לישראל, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה.

    אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, יישלח למבודד אישור (במסרון או בשיחה טלפונית), והוא יוכל לצאת מבידוד 12 ימים לאחר המגע האחרון עם החולה או החזרה מחו"ל.

    במשרד הבריאות מבהירים כי יש לבצע את הבדיקות בנקודות "היבדק וסע" (drive in) או בנקודות ייעודיות למבודדים. בנוסף, אם למבודד מופיעים תסמינים בכל זמן במהלך הבידוד, אין לקצר בידוד ויש להיבדק שוב. כמו כן הנוהל יחול גם רטרואקטיבית, על מי שכבר נמצא בבידוד היום.



    0 תגובות